optometria_infantil

Optometria infantil

El 80% dels fracassos escolars es deuen a problemes visuals, que no es valoren només per una bona o dolenta «visió» ja que pot ser que el nen vegi bé però no pugui mantenir la mirada en el llibre més de 10 minuts, no li agradi llegir, li plorin els ulls, li piquin, se li gargotegi la pissarra quan aixeca els ulls del paper, confongui paraules, se salti línies, no comprengui el que llegeix, tot i que llegeixi molt ràpid, etc …

Des del naixement fins als 3 mesos de vida

És una etapa monocular en què s’ha de donar la mateixa opció d’estimulació a un ull i l’altre; són importants coses com, per exemple, canviar la posició del bressol a l’habitació (així va mirant la llum de la finestra i la llum de la porta des de diferents angles, fomentant que els dos ulls es estimulin per igual).

Des dels 3 mesos fins a 1 any

Entra en joc la manipulació i la locomoció. El nen comença a agafar objectes, als quals prestarà atenció durant molt pocs minuts, o bé intentarà arribar a ells primer arrossegant-se i després gatejant, això li permetrà utilitzar els dos costats del cos i els dos ulls de forma coordinada. Aquesta locomoció implica coordinació i control neurològic, motor i visuomotor.

D'1 a 3 anys

La visió madura igual que l’organització neuronal. El nen manté un equilibri més precís entre el costat dret i el costat esquerre, davant i darrere. Es consolida el patró contralateral.

De 3 a 6 anys

Es desenvolupa completament tota la visió, la percepció de l’espai visual orientat, l’esquema corporal, la lateralitat i direccionalitat tenen una mateixa base: el moviment coordinat, dirigit i organitzat del camp visual del nen van a permetre a l’etapa escolar que el nen es s’iniciï en la lectoescriptura.

Des dels 6 als 12 anys

Té lloc la maduresa del sistema visual. En aquesta etapa s’ha de consolidar una visió eficaç, que anirà lligada amb el bon rendiment escolar.